Historien om Torben Larsen og TMC Telemarketing

Torben Larsen TelemarketingCentretTorben Larsen og TMC Telemarketing er 2 ting, der har hængt sammen siden 2001, hvor TMC Telemarketingblev stiftet. Torben Larsen og TMC Telemarketing startede ud med at yde services til større danske virksomheder inden for IT, medicinal, print, transport og forsikring.

Flere møder betyder mere salg, ved Torben Larsen og TMC Telemarketing og dette flytter markedsandele og skaber en højere profit for virksomheden. Igennem sine mange år i branchen har Torben Larsen og TMC Telemarketing leveret omkring 93.000 møder, der alle har haft et potentielle for salg til virksomheden, der benyttede sig af Torben Larsen og TMC Telemarketings ydelser.

Desuden har TMC Telemarketing håndteret mere end 180.000 opkald på deres indbound anlæg.

I løbet af et år betjener Torben Larsen og TMC Telemarketing mere end 10 børstnoterede virksomheder. Desuden har Torben Larsen og TMC Telemarketing udviklet en database kaldet kantinedatabasen, som har haft stor succes.

Hvad er Telemarketing?

Telemarketing er en form for direct-marketing, hvor en salgsperson ringer en potentiel kunde op og forsøger at sælge et produkt. Torben Larsen og TMC Telemarketing gør sig i Business-2-Business telemarketing, hvilket betyder, at de kun henvender sig til andre virksomheder og altså ikke private personer, som de fleste mennesker vil kende når det kommer til telemarketing. Eksempelvis kan mobil abonnementer nævnes, som noget de fleste har oplevet at blive ringet op omkring.

Som sagt, Torben Larsen og TMC Telemarketing gør sig kun i salg mellem virksomheder. Derfor vil der også ofte være mere fokus på at booke et møde imellem de to virksomheder frem for at gennemføre et salg med det samme, hvilket Torben Larsen og TMC Telemarketing er specialister i.

Nogle former for telemarketing kan også foregå igennem en automatisk optaget salgstale med instruktioner for at gennemføre købet. Torben Larsen og TMC Telemarketing benytter sig dog kun af ægte mennesker med lang erfaring og ekspertise inden for deres fag.

Telemarketings historie.

Telemarketings stigning i popularitet begyndte i det 19 århundrede. Dengang ville man for at foretage et opkald ringe en operator op, som derefter ville stille en igennem, til den person man ønskede at ringe op til. Dette job var primært besat af kvinder, da denne tid betød at kvinder fik væsentligt mindre i løn.

Med tiden udviklede systemet sig, og der var ikke længere behov for en operator til at stille opkald igennem. Dette betød, at en masse job begyndte at forsvinde, men på samme tid begyndte reklame at blive meget populært. Desuden blev telefonen mere og mere udbredt i hjemmene, og med dette kom behovet for telemarketing, så de tidligere operatorer blev ansat til at gennemføre telemarketing, som Torben Larsen og TMC Telemarketing i dag beskæftiger sig med.

Udover de økonomiske fordele var der også en generel tro på, at en kvinde var mere høflig, og at en feminin stemme ville være mere effektiv i at skabe salg. Der var dog aldrig nogen studier, der beviste dette. Torben Larsen og TMC Telemarketing beskæftiger begge køn og går kun efter at have de bedste talenter.

Telemarketing kategorier

Som nævnt er der 2 former for telemarketing: Business-2-Business og Business-2-Consumer.

Altså salg til virksomheder og salg til privatpersoner.

Dertil er der en række sub-kategorier.

Eksempelvis:

Leadgenerering: Torben Larsen og TMC Telemarketing er eksperter i leadgenerering. Mange virksomheder har ikke tid eller ressourcer til at skabe leads, og derfor er Torben Larsen og TMC Telemarketing en åbenlys måde at outsource dette og skabe flere møder.

Inbound: Inbound calls er et andet område, hvor Torben Larsen og TMC Telemarketing er eksperter inden for. Man kan her sikre sig, at ens virksomhed altid kan håndtere sin telefonpasning. Også i hektiske tider med hjælp fra Torben Larsen og TMC Telemarketing.

Torben Larsen og TMC Telemarketing beskæftiger sig med mange flere områder inden for telemarketing, og det kan derfor sagtens anbefales at benytte sig af dem.